تکنولوژی تشخیص چهره عمومی شد

Jan 30, 2011


همه ما در فیلم های اکشن و پلیسی بارها و بارها دیده ایم مامورین سازمان های سیا و پلیس فدرال به وسیله یک عکس – که البته پرسنلی نیست و ممکن است از هر جهتی مانند نیم رخ گرفته شده باشد – شخصی را در عرض چند دقیقه و به آسانی در کل یک ایالت پیدا می کنند و از مکان دقیق ، تعداد اعضای خانواده ، نام ، محل زندگی ، اصلیت و خیلی چیز های دیگر وی با خبر می شوند .
تا چند سال پیش این قابلیت کاملا تخیلی بود تا سال های اخیر که با پیشرفت فناوری ، این تکنولوژی نیز به واقعیت پیوست اما فقط در انحصار سازمان های سیاسی و امنیتی بسیار بزرگ رسمی بود .
اما از هم اکنون و طی روش هایی که در ادامه ذکر می شوند شما هم می توانید برای پیدا کردن افراد از این روش استفاده کنید ! لازم به ذکر است که سازندگان این تکنولوژی ادعا کرده اند که افراد سیل زده پاکستان می توانند با این روش خانواده گمشده خود را پیدا کنند !

در حال حاضر این سرویس بر روی شبکه اجتماعی فیس‌بوک اجرا شده است . شما می توانید از این لینک وارد اپلیکیشن آن در فیس بوک شوید . اپلیکیشین به طوری عمل می کند که تمامی گالری های شما و دوستانتان را مورد بررسی قرار می دهد و عکس ها را به لیست خود اضاف می کند . در ضمن می توانید عکسی را در برنامه آپلود کنید . سپس برنامه عکس را حتی اگر بی کیفیتباشد و یا از روبرو گرفته نشده باشد مورد بررسی قرار داده و پس از چند لحظه نام و اطلاعات دیگر او را به همراه چند عکس دیگر از او (در صورتی که در فیس‌بوک وجود داشته باشد) به شما می دهد .

تست های دیگری هم بر روی اپلیکیشن و برای افرادی که در فیس‌بوک عضو نیستند نیز انجام شد که تماما با موفقیت روبرو شد . اگر شما برنامه نویس هستید نیز می توانید توسط اینجا ، برنامه ای به وسیله API برای تشخیص چهره بسازید ! همچنین ویجت این اپلیکیشن نیز در اینجا برای بلاگ ها و سایت ها قابل دریافت می باشد .

 این تکنولوژی در حالت عمومی هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و به زودی برنامه های تحت وب زیادی برای آن ایجاد می شود که کاملا از فیس‌بوک جداست .


------------------------------------------------------------------------------------------------------

تهیه و گردآوری توسط : Technical Pars Data

0 نظرات:

Post a Comment

Popular Posts

Blog Archive

Followers