استفاده 80 درصد کاربران از اطلاعات شخصی به‌جای رمز عبور

Feb 27, 2011

 
از هر پنج کاربر اینترنتی حدود چهار نفر اطلاعات و عبارات شخصی مربوط به خود را در رمزهای عبور اینترنتی مورد استفاده قرار می‌دهند که این مسئله می‌تواند خطرات امنیتی را برای آن‌ها افزایش دهد.

 نتایج حاصل از بررسی جدید مرکز امنیتی Check Point نشان داد که 79 درصد کاربران آنلاین به هنگام انتخاب رمزعبور(Password) از اطلاعات شخصی و عبارت‌های شخصی و انحصاری خود استفاده می‌کنند که این اطلاعات مهم می‌تواند برای آن‌ها بسیار حیاتی باشد.

این شرکت امنیتی بررسی جدید خود را به کمک نرم‌افزار ZoneAlarm انجام داد و بر اساس آن دریافت 26 درصد کاربران آنلاین از یک رمز عبور برای پست‌ الکترونیکی، سرویس‌های بانکداری آنلاین و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این در حالی است که 8 درصد کاربران رمز عبور خود را از لیست اینترنتی "رمزهای عبور مناسب" کپی می‌کنند.

همچنین گفته شده است که 22 درصد کاربران اینترنتی تاکنون یک بار صفحه شبکه اجتماعی آن‌ها هک شده است و در مقابل، 22 درصد کاربران هم با هک شدن پست الکترونیکی خود مواجه شده‌اند.

"باری عبدول" مدیر فروش Check Point در این خصوص توضیح داد: «در حال حاضر که بر حجم خرید و فروش‌های آنلاین در دنیا افزوده شده و به تعطیلات پایان سال میلادی نزدیک می‌شویم، کاربران باید با آگاهی بیشتر رمزهای عبور خود را انتخاب کنند و مراقب حملات اینترنتی و سوءاستفاده هکرها باشند. 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------

تهیه و گردآوری توسط : Technical Pars Data
 

0 نظرات:

Post a Comment

Popular Posts

Blog Archive

Followers