آخرین نسخه µTorrent Stable 2.2

Jan 1, 2011


پروتوکل BitTorrent فایل‌ها را به تکه‌های کوچک، معمولاً یک چهارم مگابایت (۲۵۶ KB) می‌شکند. هر چه اندازهٔ فایل بزرگ‌تر باشد، تکه‌ها نیز بزرگ‌تر خواهند بود. به طور پیش فرض اندازه تکه‌ها برای یک فایل ۴٫۳۷ گیگا بایتی، ۴ مگابایت می‌باشد. Peerها تکه‌هایی را که ندارند از یکدیگر دانلود می‌کنند و تکه‌هایی را که Peer‌های دیگر ندارند برایشان آپلود می‌کنند. این پروتوکل به اندازهٔ کافی هوشمند است که Peerای را انتخاب کند که بهترین اتصال را داشته باشد. برای بالا بردن کارایی کل swarm، کلاینت‌های BitTorrent قسمت‌هایی را درخواست می‌کنند که کمیاب ترند. به عبارت دیگر قسمت‌هایی که در Peer‌های کمتری وجود دارند، می‌توانند برای Peer‌های بیشتری مفید باشند. تکه‌های فایل‌ها معمولاً به ترتیت دانلود نمی‌شوند و احتیاج به مرتب سازی در ماشین دریافت کننده دارند. توجه داشته باشید که کلاینت‌ها قبل از اینکه کل فایل دانلود شود، تکه‌ها را برای Peerهای دیگر آپ لود می‌کنند. بنابراین اشتراک گذاری برای هر Peer با یک فایل کوچک با پسوند.torrent آغاز می‌شود که یک فایل اشاره گر (pointer) است که شامل اطلاعاتی از قبیل نام فایل و اندازه آن دارد.
 
دانلود کردن با BitTorrent بسیار آسان است. با یک فایل با پسوند.torrent آغاز می‌شود. هر فرد که می‌خواهد فایل را دانلود کند، ابتدا باید این فایل کوچک را دریافت نماید و آن را توسط نرم افزارهای کلاینت BitTorrent باز کند. فایل تورنت، آدرس tracker ای را که لیستی از کاربرانی که مشغول دانلود فایل هستند و محل قرار گرفتن تکه‌های فایل را می‌داند، به کلاینت می‌دهد. برای هر منبع قابل دسترس، کلاینت متوجه می‌شود که کدام بلاک از فایل مورد نظر قابل دستیابی هستند. به محض اینکه کلاینت دریافت یک بلاک را کامل کرد، آن را هش (Hash) می‌کند تا مطمئن شود که این بلاک با فایل تورنت متناسب است. سپس به دنبال کسی می‌گردد که این فایل را برایش آپلود کند.
اگرچه BitTorrent پروتوکل خوبی برای کاربران پهن باند (BroadBand) می‌باشد، برای اتصالات dial up که بطور مداوم قطع می‌شوند، کمتر کارایی دارد. به بیان دیگر سرورهای HTTP زیادی اتصالات خود را برای ساعات طولانی قطع می‌کنند. در حالیکه تورنت‌های زیادی وجود دارند که هنوز دانلود خود را تکمیل نکرده‌اند. شما با استفاده از نرم افزار uTorrent می توانید براحتی و با سرعت بالا فایل های تورنت را با استفاده از این نرم افزار مدیریت دانلود از تورنت که در واقع یک نرم افزار مدیریت دانلود قوی است دانلود کنید.
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------

Direct Download Link
حجم : 368 کیلوبایت

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
تهیه و گردآوری توسط : Technical Pars Data

0 نظرات:

Post a Comment

Popular Posts

Blog Archive

Followers