جهان را با تلسکوپ مجازی رصد کنید

Jan 29, 2011


WorldWide Telescope برنامه شبیه ساز تلسکوپ نجومی می‌باشد که امکان استفاده از کامپیوتر را همانند یک تلسکوپ مجازی ممکن می‌سازد. WWT تمامی تصاویر مربوط به تلسکوپ‌های روی زمین و فضا را به سمت شما سوق می‌دهد. بر همین اساس قادر خواهید بود تا سرحدات وسیعی را که بشر تنها با استفاده از تجهیزات پیشرفته قادر به دیدشان شده را مشاهده نمایید
.

WWT از پشتیبانی مستقیم شرکت مایکروسافت بهره می‌برد و با امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد تبدیل به سرویس پر اهمیتی از لحاظ کاربری برای دانشجویان، اساتید و دانشگاه‌ها شده است. این نرم‌افزار تلسکوپ نجومی، تصاویر ترابایتی را از مجموعه‌ای از منابع مختلف تهیه نموده و برای نمایش آن از رابط کاربری ساده‌ای استفاده می‌نماید.
این برنامه با بکار گیری از عملکرد عالی Visual Experience Engine که توسط Microsoft ساخته شده است، شما را به کشف جهان پیرامون دعوت می‌کند. می‌توانید از دسته بندی‌هایی که شامل ستاره‌ها، سحابی‌ها، سیاره‌ها و موارد دیگر می‌باشد شروع به کاوش نمایید.
اولین نکته در رابطه با WWT رایگان بودن آن است، برای استفاده از این سرویس نیازی به ایجاد حساب کاربری یا صرف هزینه نخواهید داشت. برای شروع به سایت WorldWide Telescope مراجعه نمایید و یکی از دو روش را برای بهره گیری از سرویس تلسکوپ نجومی مجازی مورد استفاده قرار دهید.
در روش اول نیاز به نصب نسخه‌ای از کلاینت این سرویس خواهید داشت، ملزومات استفاده از این روش به‌کارگیری سیستم عامل ویندوز می‌باشد. اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده نمی‌کنید و یا به دلایلی تمایل به نصب برنامه‌ای بر روی سیستم خود ندارید، راه حل دومی نیز وجود دارد. می‌توانید پس از اطمینان از نصب بودن چهارچوب Microsoft Silverlight بر روی سیستم خود از نسخه مبتنی بر وب این سرویس استفاده نمایید.
تیم پژوهشی Microsoft سرویس WWT را برای یادبود Jim Gray راه اندازی نموده و آن را به عنوان منبعی آزاد در اختیار همگان قرار داده است. هر چه زودتر WorldWide Telescope را امتحان کنید و از لذت سیر در جهان بی‌کران لذت ببرید






------------------------------------------------------------------------------------------------------

تهیه و گردآوری توسط : Technical Pars Data

0 نظرات:

Post a Comment

Popular Posts

Blog Archive

Followers