Kolibri سیستم عامل

Feb 27, 2011

KolibriOS یک سیستم عامل کم حجم و فوق العاده کوچک x86مخصوص سیستم های ۳۲بیتی است که شروع پروژه این سیستم عامل به سال ۲۰۰۴ بر می‌گردد و بیشتر جامعه توسعه دهنده آن به اتحاد جماهیر شوروی سابق بر میگردد .اما مهمترین خصیصه این سیستم عامل حجم بسیار کم و متحیر کننده آن است به طوری شما میتوانید آن را بر روی یک فلاپی دیسک کپی کرده و اجرا کنید .جالب اینجاست که مدت زمان بوت شدن این سیستم عامل پس از روشن شدن سیستم تنها ۴ ثانیه است ! KolibriOS محصول یک برنامه نویسی متحیر کننده است. یک سیستم عامل با محیط گرافیکی کامل و ویرایشگرهای متنی ، شبکه ، بازی ، مرورگر ، رسانه ها و تعداد زیادی قابلیتهای مفید دیگر که همگی آنها در یک فلاپی ۱٫۴۴ مگابایتی قرار می‌گیرند! KolibriOS نیازی به نصب ندارد ... تنها کافی است آن را بر روی فلاپی و یا یک عدد سی دی کپی کنید و سپس سیستم را ریستارت و از روی فلاپی یا سی دی بوت کنید تا وارد KolibriOS شوید.
در سایت KolibriOS دو نسخه برای دریافت قرار داده شده - یک نسخه ۲ مگابایتی مخصوص فلاپی دیسک و یک نسخه ۳ مگابایتی برای رایت بر روی سی دی که نسخه ۳مگابایتی هم هنوز باورنکردنی و کوچک است! در سایت KolibriOS هیچ اشاره‌ای به سخت افزار مورد نیاز برای اجرای آن نشده است .بنابراین میتوانید روی هر سیستمی با حداقل امکانات اجراش کنید! سرعت بالا آمدن و خاموش شدن فوق العاده بالای KolibriOS اولین چیزی است که همگان را متحیر می‌سازد . شاید چیزی شبیه خاموش و روش کردن یک لامپ ! رابط گرافیکی سیستم عامل زیاد بالا نیست و آدم رو بیشتر به یاد ویندوز ۳٫۱ مایکروسافت می‌اندازه ، اما قطعا همین گرافیک و ابزارهای موجود در سیستم عامل با حجم ۲مگابایت برای هیچ‌کس قابل تصور و قبول نیست. بازی های مختلف و پرطرفدار ، برنامه های اتصال به اینترنت و مسنجر ، ماشین حساب - برنامه های تست سخت افزار - برنامه‌های پخش فیلم و موزیک ، برنامه نمایش تصاویر GIF متحرک ، برنامه های مدیریت فایل ، ویرایشگرهای متنی و ده‌ها برنامه جالب دیگر ... از ابزارهای این سیستم عامل هستند .
شاید علاوه بر تست این سیستم عامل هیجان انگیز ، یکی از استفاده‌های خوب KolibriOS میتواند برای زمانی باشد که مثلا ویندوز رایانه‌تان به مشکل برخورد کرده و به اصطلاح بالا نمی‌آید ، با استفاده از KolibriOS میتوان به فایلهای هارد دیسک دسترسی پیدا کرد و مثلا از اطلاعاتی که در درایو ویندوز قرار دارند نسخه پشتیبان تهیه کرد و سپس اقدام به نصب ویندوز کرد.

وب سایت:
http://www.kolibrios.org/

دانلود:
http://www.kolibrios.org/load.cgi?f/releases/kolibri_0.7.7.0_iso_en.7z
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------

تهیه و گردآوری توسط : Technical Pars Data
 

0 نظرات:

Post a Comment

Popular Posts

Blog Archive

Followers