مرورگر فایرفاکس 4 رسما منتشر شد

Mar 23, 2011


سرانجام پس از انتشار چندین نسخه آزمایشی امروز نسخه نهایی مرورگر محبوب فایرفاکس رسما منتشر شد.


فایرفاکس 4 را هم اکنون می توانید از سایت موزیلا دریافت نمایید.
فایرفاکس 4 سریعتر، امن تر و دارای قابلیت پشتیبانی از امکانات جدید نظیر HTML5 می باشد.

برخی از قابلیت های جدید فایرفاکس 4 :
ظاهر مرورگر بسیار زیباتر و کاربری آن بسیار راحت تر شده است. تمامی منو ها در یک دکمه خلاصه شده که این امر سبب افزایش محیط کاربری می شود.


محیط مدیریت جدید برای افزونه ها و افزایش سرعت افزونه ها تا 6 برابر از دیگر تغییرات مهم فایرفاکس 4 می باشد.

 کار با تب ها پبشرفت چشمگیری داشته است طوری که شما می توانید تب هایی که همیشه در مرورگر باز هستند نظیر جی میل و فیس بوک و … را سنجاق کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند.

 یکی دیگر از قابلیت های اضافه شده به تب ها جلوگیری از بازکردن تب های تکراری می باشد بدین نحو که اگر شما قبلا یک سایت را در یک تب بازکرده باشید و مجدا بخواهید همان سایت را در یک تب جدید باز کنید با گزینه Switch to Tab مواجه خواهید شد.

 قابلیت Tab Group نیز یکی از امکانات بسیار مفید فایرفاکس 4 می باشد که بیشتر به درد کسانی میخورد که همیشه تب های زیادی را باز می کنند.
با این قابلیت دیگر در بین تب ها گم نمی شوید و به راحتی می توانید به سایت مورد نظر برسید. این دکمه در کنار دکمه Minimize قرار دارد و با کلید میانبر Ctrl + Shift + E نیز قابل فراخوانی است.

Firefox Sync نیز یکی دیگر از قابلیت های فایرفاکس است که به شما این امکان را می دهد تا به تمامی اطلاعات ذخیره شده در مروگر خود، بر روی یک سیستم دیگر و یا بر روی موبایل خود دسترسی داشته باشید. در حقیقت ساینس یک پل میان فایرفاکس شما و یک فایرفاکس دیگر می  باشد.
اطلاعات شما در جای امنی ذخیره خواهد شد پس نیازی به نگرانی در مورد امنیت نمی باشد. همچنین شما می توانید تعیین کنید که کدام یک از موارد پسورد ها، بوک مارک ها، تاریخچه صفحات و … ذخیره شوند.

افزایش امنیت و توسعه مرورگر جهت پشتیبانی بهتر از استاندارد های وب نظیر HTML 5 از دیگر تغییرات مهم فایرفاکس 4 می باشد که در اینجا به طور کامل شرح داده شده است.


------------------------------------------------------------------------------------------------------

تهیه و گردآوری توسط : Technical Pars Data

0 نظرات:

Post a Comment

Popular Posts

Blog Archive

Followers